Saturday 23 March 2013

# 11 Kenduri Kahwin

     Hari ini saya telah menghadiri sebuah kenduri rakan di Ipoh. Sesampainya di sana, saya dan rakan yang lain terus menjamu selera yang telah disediakan pihak tuan rumah.

     Apa yang menghairankan saya ialah tentatif kenduri di sebelah Ipoh amat berbeza di tempat saya sendiri iaitu di negeri Kedah. Maksud saya disini ialah berkaitan dengan tempoh masa jamuan makanan berlangsung.

    Di Kedah, kebiasaannya tempoh jamuan bermula pada jam 10.00 pagi sehingga 6.00 petang. Tetapi, di Ipoh khususnya, tempoh masa jamuan bermula dari jam 10.00 pagi sehingga jam 4.00 petang sahaja.

    Jadi, benarlah kata pepatah lain tempat lain ragamnya. Nampaknya timbul perbezaan disini iaitu mengenai tempoh masa berlangsungnya jamuan makan kenduri kahwin.

No comments:

Post a Comment